Curriculum

Alphabet House

Curriculum-ul nostru se bazează pe ideea că fiecare copil este unic si special. Scopul nostru consta in satisfacerea nevoilor de dezvoltare sociala, emoționala, intelectuala, educaționala, ale fiecarui copil. Noi oferim programe educative adecvate fiecarui nivel de varsta, care se concentrează pe procesul de învățare și permit copiilor sa se bucure de experiențe de succes.

 

Alphabet House Creative Learning Centre Curriculum vizeaza urmatoarele obiective :

  • Dezvoltarea libera, integrala si armonioasa a personalitatii copilului, in functie de ritmul propriu si de trebuintele sale, sprijinind formarea autonoma si creativa a acestuia;
  • Dezvoltarea capacitatii de a interactiona cu alti copii, cu adulti si cu mediul pentru a dobandi cunostinte, deprinderi, atitudini si conduite noi. Incurajam explorarile, exercitiile, incercarile si experimentarile, ca experiente autonome de invatare;
  • Descoperirea, de catre fiecare copil, a propriei identitati, a autonomiei si dezvoltarea unei imagini de sine pozitive;
  • Sprijinirea copilului in achizitionarea de cunostinte, capacitati, deprinderi si atitudini necesare acestuia la intrarea in scoala si pe tot parcursul vietii.

 

Domeniile de dezvoltare vizate de Curriculum-ul nostru sunt :

  • Dezvoltarea fizica, sanatate si igiena personala– cuprinde o gama larga de deprinderi si abilitati ( de la miscari largi, cum sunt saritul, alergarea, pana la miscari fine de tipul realizarii desenelor sau modelarea ), dar si coordonarea, dezvoltarea senzoriala, alaturi de cunostinte si practici referitoare la ingrijire si igiena personala, nutritie, practici de mentinerea sanatatii si securitatii personale.
  • Dezvoltarea socio-emotionala– vizeaza debutul vietii sociale a copilului, capacitatea lui de a stabili si mentine interactiuni cu adultii si copiii. Interactiunile sociale mediaza modul in care copiii se privesc pe ei insisi si lumea din jur.
    Dezvoltarea emotionala vizeaza indeosebi capacitatea copiilor de a-si percepe si exprima emotiile, de a intelege si de a raspunde emotiilor celorlalti, precum si dezvoltarea conceptului de sine.
  • Dezvoltarea limbajului, a comunicarii si a premiselor citirii si scrierii – vizeaza dezvoltarea limbajului ( sub aspectele vocabularului, gramaticii, sintaxei, dar si a intelegerii semnificatiei mesajelor), a comunicarii ( cuprinzand abilitati de ascultare, comunicare orala si scrisa, nonverbala si verbala ), preachizitiile de scris-citit insotesc dezvoltarea in fiecare dintre celelalte domenii.
  • Dezvoltarea cognitiva si cunoasterea lumii – consta in abilitatea copiilor de a intelege relatiile dintre obiecte, fenomene, evenimente si persoane, dincolo de caracteristicile lor fizice. Domeniul include abilitati de gandire logica si rezolvare de probleme, cunostinte elementare matematice ale copilului si cele referitoare la lume si mediul inconjurator.
  • Capacitati si atitudini de invatare – modul in care copilul se implica intr-o activitate de invatare, modul in care abordeaza sarcinile si contextele de invatare, precum si la atitudinea sa in interactiunea cu mediul si persoanele din jur, in afara deprinderilor si abilitatilor mentionate in cadrul celorlalte domenii de dezvoltare .

 

Activitațile educationale se desfasoara conform programei Ministerului Educatiei si Curriculum-ului National:

  • Educarea Limbajului
  • Activitati Matematice
  • Cunoasterea Mediului
  • Educatie pentru Societate
  • Educatie Rutiera
  • Activitati Artistico-Plastice
  • Activitati Practice
  • Educatie Muzicala
  • Educatie Fizica

 

Arii Curriculare

Teme abordate saptamanal :

  • Evaluare initiala
  • Eu sunt unic
  • Eu si familia mea
  • Ploaie de frunze ruginii(fenomene si aspecte caract.toamnei)
  • Mere,pere…in panere(fructe specifice anotimpului toamna)
  • Camara Toamnei(legume specifice anotimpului toamna)
  • Carnavalul florilor de toamna
  • Sfarsit de toamna (Evaluare Sumativa)
  • Familiile necuvantatoare se pregatesc pentru anotimpul rece
  • Anotimpuri si traditii
  • Uite,vine Mos Craciun!
  • Iarna de vis
  • Bucuriile iernii
  • Povesti la gura sobei
  • Animale mari si mici in ograda la bunici
  • Farmecul padurii
  • Ne jucam cu Zana Iarna (Evaluare Sumativa)
  • Artisti populari si mesteri faurari
  • Zvon de primavara (aspecte caracteristice anotimpului )
  • E ziua ta,mamico!
  • Floricele pe campii,hai sa le-adunam,copii!
  • Primavara cu raze de soare si pasari calatoare
  • Lumina din Lumina(Sf.Sarbatori Pascale)
  • Harnicie si la deal si la campie(activitatea oamenilor in natura)
  • Legumele timpurii inseamna sanatate,sa stii!
  • Aglomeratie pe-o floare(insecte,gaze,fluturi)
  • Fantezie de primavara(evaluare sumativa)
  • Sunt atatea meserii indragite de copii
  • Pornim in calatorie(mijloacele de transport)
  • Vara,te-asteptam sa vii cu alai de bucurii!
  • Proiect tematic-Toti copiii Pamantului
  • Evaluare finala

 

Limba Engleza

Copiii învaţă a doua limbă prin metoda fonetică, adică prin expunerea la sunetele limbii engleze. In predare sunt utilizate metodele interactive, softuri educaționale specifice, datorită eficienței lor în ceea ce privește comunicarea și vorbirea fluentă: role-play, mini-scenete, brainstorming, jocuri didactice.

Predarea se face după manuale și caiete de lucru elaborate de prestigioase edituri didactice britanice: Longman, Express Publishing, Oxford University Press, MacMillan. De asemenea, sunt folosite în metodele de predare și softuri educaționale interactive.

Sălile de clasă sunt amenajate special pentru a da posibilitatea copiilor de a alege atat jocuri distractive cat si jocuri educative, pentru toate nivelurile de varsta si dezvoltare.
Centrele de învățare permit copiilor posibilitatea de a explora, rezolva probleme, a investiga si a indeplini cu succes munca in echipa.

 

Socializarea

Educatoarele, petrec mult timp ascultand și vorbind cu cei mici , ajutand astfel copiii să reflecteze asupra învățării lor de zi cu zi. Interacțiunea pozitiva dintre educatoare și copii, încurajeaza dezvoltarea aptitudinilor emotionale, lingvistice și sociale, ceea ce conduce la un puternic ego si stima de sine. Cu o gamă vasta de activități centrate pe copil și un mediu cald, sigur, și cultivant, copiii au ocazia de a se distra în timp ce învață.

Noi sărbătorim diversitatea culturală a preșcolarilor nostri și familiilor acestora , și încurajam învățarea multiculturală prin respect, înțelegere, și apreciere.

Alphabet House Creative Learning Centre se concentreza pe:

  • Dezvoltarea socială și emoțională, favorizarea sentimentului de stima de sine al copilului, sporirea capacitatiilui de a-si face prieteni și de a crea deschidere spre învățare.
  • Dezvoltarea fizică constra in intarirea mușchii mari și mici, coordonarea mișcarilor si imbunatatireastarii generale de sanatate si de crestere.
  • Expresivitate creativă și dezvoltarea simtului estetic pentru a favoriza aprecierea copiilor pentru muzica, arta, dans si teatru .
  • Dezvoltarea cognitivă promoveaza creșterea intelectuală și succesul școlar. Atunci când copiii comunica, gandesc si rezolva probleme, descopera, socializeaza si se joaca, ei fac un sens lumii lor.